Vattenkiosk
För att kunna erbjuda vattenleveranser till verksamheter har Skara Energi installerat en vattenkiosk, där du som kund kommer att ha möjligheten att fylla din tankbil eller liknande. För att få åtkomst till kiosken måste du registrera ditt företag och kvittera ut en nyckel.
Så här går det till:
• Fyll i blanketten som du hittar längst ner på den här sidan. Sänd eller lämna blanketten per post, e-post eller i receptionen.
• När företaget är registrerat som kund, så skapas nyckeln till vattenkiosken som du kvitterar ut i vår reception.
• Du kommer också få inloggningsuppgifter till en webbportal där du själv kan följa din förbrukning.
Lånenyckel
Det finns möjlighet att kvittera ut en lånenyckel för tankning vid enstaka tillfällen. Du kvitterar ut, och lämnar tillbaka nyckeln under samma dag i vår reception S A Norlingsgata 38. Vi skickar sedan en faktura på det du tankat.
Privat bruk
Det finns också en kran i vattenkiosken där du som privatperson, vid till exempel vattenavbrott, kan fylla en vattendunk. Tänk på att ta med en egen dunk att fylla vatten i.
Övrig information
Vattnet debiteras enligt gällande priser för vattenkiosken och fakturering sker till registrerad faktureringsadress. Tankstationsnyckeln är en värdehandling och debiteras vid förlust.
Levererat vatten i vattenkiosken är tekniskt vatten – Skara Energi kan inte garantera dricksvattenkvalitet då inget ansvar kan tas för föregående kunders utrustning (slangar/kopplingar) som kan vara förorenade.
Om man får felmeddelande eller om det inte kommer något vatten, vänligen kontakta kundservice.
Varför har man installerat vattenkiosker?
Syftet med installationen av vattenkioskerna är att säkerställa kvalitén och säkerheten för vattnet till våra kunder. Vattenkiosken har en backventil installerad så att ingen smitta kan komma in i ledningsnätet. Samtliga brand- och spoluttag på det allmänna ledningsnätet kommer framöver att vara låsta.
Blankett
Ladda ner blanketten och sänd eller lämna blanketten per post, e-post eller i receptionen.
Hitta dit