Hoppa till huvudinnehåll

Vad händer med min fiberutrustning när det åskar?

28 mars, 2024

Svar: Även om inte fiberkabeln i sig leder ström så är åska alltid en risk för elektrisk utrustning. Vid åska är det därför starkt rekommenderat att man drar ur all elektronisk utrustning, så även fiberutrustningen.

Läs mer

Jag har beställt fiber, hur lång är leveranstiden?

1 november, 2016

Svar: Tecknar du avtal under våren, kommer du att anslutas till fibernätet under nästkommande höst. På samma sätt får du anslutning under våren om vi får in avtalet under hösten. Självklart kan vi ibland leverera snabbare än så förutsatt att det överensstämmer med vår övriga planering. Är du intresserad av fiber och vill veta mer? […]

Läs mer

Mina tjänster fungerar inte, vart vänder jag mig?

Svar: Du vänder dig till din tjänsteleverantör för bredband- och/eller tv-tjänster. Du kan även titta på openbit.se om det finns någon redan rapporterad driftstörning i ditt område. www.fastbit.se

Läs mer

Vad kan jag välja för utbud efter jag anslutit mig?

Svar: Alla olika utbud av tjänsteleverantörer kan du läsa mer om på Openbits hemsida eller kontakta deras kundservice så hjälper dom dig att hitta rätt utbud just för dig. www.openbit.se

Läs mer

Jag vill ansluta mig till stadsnätet. Hur gör jag?

Svar: Du kan läsa mer på Openbits hemsida eller kontakta deras kundservice för att få personlig hjälp. www.openbit.se/connect

Läs mer